Przedstawiamy, 3 najbardziej opłacalne metody znakowania odzieży

Do produkcji i znakowania firmowej odzieży roboczej wykorzystuje się wiele różnych technik, te bardziej tradycyjne, jak i nowoczesne technologicznie. Wybór odpowiedniej techniki powinien być uwarunkowany wieloma czynnikami. My przedstawiamy trzy najpopularniejsze i najbardziej opłacalne metody znakowania odzieży. Jakie? Haft komputerowy, sitodruk oraz nadruk cyfrowy. Czym się charakteryzują i w jakich sytuacjach się sprawdzą?

Haft komputerowy

Haft komputerowy to znakowanie odzieży w sposób elegancki i profesjonalny. Największą zaletą tej techniki jest wysoka jakość, a także dość szybki czas realizacji. Jest jedną z najbardziej tradycyjnych metod, a przy tym najtrwalszą i odporną na gotowanie, czy nawet pranie chemiczne.

Technikę tę najlepiej jest zastosować na wszelkiego rodzaju koszulkach, np. polo, koszulach, polarach, bawełnianych bluzach, a także czapkach, plecakach i torbach, czy innych dodatkach i odzieży tekstylnej. Haft komputerowy nie sprawdzi się niestety na materiałach wodoodpornych, np. kurtkach przeciwdeszczowych, ponieważ może naruszyć ich właściwości ochronne. Nie zaleca się także haftowania na zbyt cienkim materiale, np. bardzo cienkich T-shirtach.

Aby logo czy napis były czytelne, powinny mieć odpowiednią wielkość i kolor. Zbyt małe elementy i czcionki nie są polecane przy użyciu tej właśnie techniki. Przy dużym nakładzie i stosunkowo prostym logo czy napisie, jest to najtańsze rozwiązanie. Szczególnie, jeśli decydujemy się na logo na kołnierzu czy przodzie ubrania. Jednak duże powierzchnie, jak np. haftowane plecy, nie będą już tak opłacalne.

Sitodruk

Sitodruk to metoda zdobienia tkanin, która polega na przeciśnięciu farby przez specjalną matrycę. Również jedna z bardziej tradycyjnych technik. Pozwala na uzyskanie wielobarwnego nadruku na wielu różnych materiałach. Od koszulek typu T-shirt czy polo, przez koszule, kurtki, czy nawet parasole. Nie poleca się jej jednak do wykonywania nadruku na materiałach typu polar czy softshell.

Technika ta pozwala uzyskać dobrą trwałość nadruku, który będzie odporny na pranie oraz wilgoć. Wyróżnia się także jednym z najkrótszych terminów realizacji, ponieważ do wykonania sitodruku wystarczy nam jedynie wybrany plik z grafiką. Metoda ta będzie opłacalna jednak jedynie przy dużych nakładach, od minimalnie 50 sztuk. Koszt będzie mniejszy, ponieważ na jednej matrycy można wykonać tylko jeden kolor. Dlatego właśnie techniką tą wykonuje się zwykle duże zamówienia na proste, jednobarwne logo lub napis.

Nadruk cyfrowy

Nadruk cyfrowy to nic innego jak nadruk wybranego loga na materiał za pomocą specjalnego nośnika. Technika ta bardzo przypomina sitodruk, jednak może być wykorzystywana do ozdabiania trudno dostępnych miejsc na ubraniach. Grafika, za pomocą drukarki wielkoformatowej, zostaje naniesiona na przylepne podłoże. Po wycięciu aplikacji można przenieść nadruk na tkaninę za pomocą specjalnej prasy lub zwykłego żelazka. Nadruk cyfrowy opłaca się raczej przy niewielkich nakładach, ze względu na konieczność wycięcia każdej aplikacji z osobna.

Dostępny jest także nadruk cyfrowy typu “stretch”, który stosuje się na rozciągliwych, elastycznych tkaninach. Może więc być stosowany na wszelkiego rodzaju koszulkach, kurtkach, kombinezonach itp. Metodę tą poleca się do ozdabiania softshelli oraz tkanin poliestrowych i elastanowych. Są to jednak jedne z mniej trwałych nadruków, które wymagają specjalnej pielęgnacji, np. ręcznego prania w maksymalnie 30 stopniach, a także unikania prasowania, które dopuszczalne jest jedynie po wewnętrznej stronie tkaniny.